sprzedaz samochodow online.jpg

Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większe znaczenie

 

  • Z powodu epidemii koronawiursa firmy z branży motoryzacyjnej zaczynają uruchamiać internetowe kanały sprzedaży.
  • Na uprzywilejowanej pozycji będą jednak marki, dla których internet od lat jest naturalnym środowiskiem sprzedaży.
  • Grupa Masterlease internetowy system sprzedaży wdrożyła ponad 2 lata temu. W pierwszym kwartale tego roku co trzecia umowa na sfinansowanie samochodu z Master1.pl była zawarta on-line. 

Z danych Instytutu Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że do połowy marca w Polsce zarejestrowanych zostało ok. 22 tys. aut osobowych. To niemal 23% mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Główną przyczyną jest epidemia koronawirusa, która wymusiła wstrzymanie produkcji samochodów. Dodatkowo, firmy z branży motoryzacyjnej nie mogą prowadzić tak aktywnej jak dotychczas sprzedaży ze względu na wprowadzone środki bezpieczeństwa.

Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu.

- Kiedy ponad 2 lata temu uruchomialiśmy pierwszą w Polsce platformę, umożliwiającą zawarcie umowy na samochód w abonamencie w całości przez internet, wiele osób mówiło nam, że klienci nie są na to jeszcze gotowi. Dzisiaj kanał on-line jest dla  nas tak samo ważny jak sprzedaż bezpośrednia. W 2019 r. na zawarcie umowy na abonament w całości przez internet zdecydowało się ok 30% klientów. To daje nam pewną przewagę nad firmami, które dopiero wdrażają ten kanał sprzedaży do swoich ofert. Tym bardziej, że w obecnej sytuacji cyfryzacja sprzedaży aut będzie nabierała szczególnego znaczenia i ze względów bezpieczeństwa coraz więcej klientów będzie finalizowało zakup auta online - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl należącego do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego

Umowa na auto w abonamencie w pełni online oznacza, że klienci wybierają auto na platformie Master1.pl, w tym samym miejscu wypełniają krótki wniosek w sposób zdalny i bez zbędnych formalności zawierają umowę, a dodatkowo mogą zamówić  dostawę samochodu pod dom (opcja door-to-door). Cały proces jest bardzo prosty i nie zajmuje więcej niż 15 minut.

- Klienci nie potrzebują oględzin samochodu przed zakupem, ale muszą mieć pewność, że jego stan techniczny jest dobry i właściwie udokumentowany. W razie potrzeby rozmowy z doradcą mogą skorzystać z opcji video chatu. Rozmowa będzie prowadzona na żywo włącznie z prezentacją wybranego przez klienta samochodu. Nasi klienci oczekują też przewidywalnej oferty pod względem cenowym. Auta na abonament spełniają te kryteria. Zwłaszcza, że oferujemy je z pakietem usług, które eliminują wiele uciążliwych elementów i kosztownych elementów związanych z posiadaniem pojazdu na własność, np. zakup ubezpieczenia, serwis czy przechowywanie opon. W Master1.pl wprowadziliśmy usługę elastycznego abonamentu. Oznacza ona, że w przypadku zawarcia umowy on-line na 12 miesięcy klient będzie miał możliwość jej rozwiązania w dowolnym momencie bez ponoszenia żadnych dodatkowych konsekwencji finansowych -  mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl