Brandscope: 5,5 tys. publikacji dla branży ubezpieczeniowej w 2022
- Agencja konsultingowa Brandscope podsumowała publikacje wygenerowane w 2022 roku dla klientów z branży ubezpieczeniowej.
- W mediach pojawiło się prawie 5,5 tys. publikacji o ekwiwalencie reklamowym na poziomie 36 mln zł.
- Najważniejsze konteksty, w których branża ubezpieczeniowa pojawiła się w ubiegłym roku w mediach, to: inflacja, zmiany w prawie czy szkody katastroficzne.
Brandscope specjalizuje się w szeroko rozumianych działaniach komunikacyjnych dla podmiotów z branży finansowej, z naciskiem na sektor ubezpieczeniowy. Agencja realizuje projekty B2B oraz B2C na zlecenie najważniejszych przedstawicieli rynku w Polsce – towarzystw ubezpieczeniowych, firm assistance, multiagencji, brokerów i organizacji branżowych. Do byłych i obecnych klientów Brandscope należą m.in. Compensa, Saltus Ubezpieczenia, CUK Ubezpieczenia, EIB SA, Gothaer (obecnie Wiener), Mondial Assistance, TUW Pocztowy czy Grupa MAK.
W 2022 roku agencja wygenerowała 5457 publikacji związanych z ubezpieczeniami. Ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy wyniósł 36 215 880 zł (dane: PSMM). Pojawiły się 1536 razy w prasie i 3845 razy na portalach internetowych. Klienci Brandscope komentowali zagadnienia ubezpieczeniowe w czołowych mediach ogólnopolskich (m.in. Rzeczpospolita, Onet, Interia), branżowych rozmaitych kategorii (m.in. biznesowych: Business Insider, Puls Biznesu czy motoryzacyjnych: Samar, Autokult.pl, Auto Świat). Znaczną część publikacji stanowią artykuły w mediach lokalnych ze wszystkich województw – zarówno w niewielkich portalach regionalnych, jak i w największych tytułach Grupy Polska Press.
– Kluczem do prowadzenia skutecznych działań komunikacyjnych w obszarze ubezpieczeń jest nie tylko znajomość dziennikarzy i umiejętność myślenia kategoriami redakcyjnymi. Bardzo istotna jest biznesowa, produktowa i procesowa znajomość tego rynku. Dzięki niej z większą łatwością przychodzi ocena tego, co i w jaki sposób należy zaproponować redakcjom, żeby doprowadzić do publikacji. Ekspertyza ubezpieczeniowa jest też ważna z perspektywy budowy relacji z klientami – mówimy tym samym językiem, a to pozwala dobrze dopasowywać przekaz do ich oczekiwań i biznesowej specyfiki – mówi Wojciech Wężyk, partner zarządzający w Brandscope.
W jakich kontekstach pisać o ubezpieczeniach?
Informacje prasowe dystrybuowane w 2022 roku przez Brandscope miały różne formaty – od rankingów cenowych i zakresu produktów, przez kontekstowe informacje poradnikowe, aż po komentarze rynkowe jako odpowiedź na bieżące wydarzenia. Zakres komunikowanych zagadnień obejmował szerokie spektrum produktowe i procesowe, m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, turystyczne, nieruchomości, na życie, zdrowotne czy firmowe (dla sektora MSP i korporacji), jak również digitalizacja branży (insurtech) oraz likwidacja szkód.
– Każdy z tych obszarów ma swoją specyfikę, ale dla każdego jest miejsce w mediach, jeżeli zaprezentuje się go w zgodzie z oczekiwaniami dziennikarzy. Do najważniejszych tematów, które media podejmowały w ubiegłym roku w związku z ubezpieczeniami, bez wątpienia należały: Polski Ład, inflacja, wojna w Ukrainie, zmiany w prawie, np. powiązanie cen obowiązkowego OC z punktami karnymi, a także wydarzenia związane z kalendarzem, takie jak start letniego czy zimowego sezonu wyjazdowego. Powiązań z ubezpieczeniami można szukać także w popkulturze czy sporcie – dodaje Wojciech Wężyk z Brandscope.
Do najpopularniejszych w mediach materiałów prasowych dystrybuowanych przez Brandscope w minionym roku należały:
- Polisy komunikacyjne gwiazd piłki,
- 8 błędów przy ogrzewaniu, które mogą wywołać pożar,
- Ceny OC pod prąd inflacji,
- Najczęstsze szkody w rolnictwie,
- Rośnie liczba przypadków chorób zawodowych.
Kontakt dla mediów
Piotr Habasiński